2024. április 4., csütörtök

Szereljünk, fejlesszünk

 Igen sok kerttel összefüggő munka igényel gépeket, gépparkot, műhelyt, ahol élezni lehet a fűnyíró pengéjét, vagy ahol meg tudunk javítani egy kisgépet, szerszámot. Szükség van például olyan 20 méteres hosszabbítóra is, amibe további hosszabbítót csatlakoztathatunk kalapács segítsége nélkül. Igen, kalapács nélkül, mert a tipikus 20 méteres narancsszínű "TESCO-s" hosszabbító dugaszoló aljzat, a földelő fül és a gyerekzár miatt, erre csak erőszakkal alkalmas. Szóval összegyűjtöttem minden feladatot, és elkezdtem a hibák, hiányosságok javítását, pótlását szisztematikusan. A végére nagy örömöt adott a rendezett műhely-munkaasztal, a rögzített gépek látványa. Kis iróniával azt is mondhatnám: Azért nagyon jó dolog ám az, ha a duplakorongos köszörűgép nem mászik el az asztalon működés közben. Az sem baj, ha a satu fixen áll az asztal szélén. Ez irányba tettem lépéseket akkor szombaton, és késztettem a következő fotókat ...



Ez a dugalj egy hulladék. Normál földelt villásdugó erőszakkal megy csak bele ...

Na de vettünk szerelhető lengő dugaljat :-)

A hosszabbító vezetéke elfogadható. Meg is blankoltam gyorsan

A bekötés felől: balra a fázis, középen a föld, jobbra a nulla ...
A vezetéket leszorító műanyagot csak annyira húzzuk meg, hogy az erek ne torzuljanak !

És készen is vagyunk. Érdekes módon, ebbe mint kés a vajba,
úgy csatlakozik bármilyen villásdugó !

A földelő fül és a kis fehér gyerekzár a probléma forrása ... De ment a kukába !

Mielőtt bármihez hozzáfogunk, rakjunk rendet itt is

A köszörűgép feljelölése után, elkészültek a furatok

Mióta tervezgettem már ezt ... Mindig volt más, fontosabb.

Rögzítve a köszörűgép :-)

A satunak csak 3 db rögzítőfuratra volt szüksége

Ez nem fog innen elmozdulni, csak az asztallal együtt :-)

A satu elforgatható, emiatt döntöttem anno ezen típus mellett ...

Szépen szolgál a racsnis kulcskészlet

Az oszlopos fúrógép is megkapja végleges helyét

Csavarok a helyükön

Így már nem mászik el a gép, az biztos

Gyerekkorom óta szerettem volna oszlopos fúrógépet. 
Bár nem volt hová tenni. Műhelyem csak 5 éve van. Fokozatos géppark-bővítéssel.

Boldogság ! (Nem, nincs útban a satu, mert elforgatható)
Hely, rend, tisztaság ...

Végezetül az összecsukható kerti szék, aminek beszakadt az ülőlap tartó csavarja a lábba.
Kapott egy átmenő furatot, hosszú csavart és működik tovább.
Nem bírta a 160 kg-os favágó embert, ahogy belehuppant ...



Számomra ez a pihenés, és ez az öröm.
Halad az ember, értelme van a létezésének ...